• #IMS
  • Aktuality 📰
  • Podporte nás 🤝
  • Partneri 🌎
  • E-mail 📧
  • EN 🇬🇧
Spotrebiteľský newsletter (október 2024)

Newsletter Inštitútu moderného spotrebiteľa pravidelne vyberá zaujímavé udalosti, ktoré ovplyvňujú slovenské spotrebiteľské prostredie.

O koľko zdražejú autá a budú potraviny naozaj lacnejšie?

Krv je životom pre ľudí, dane sú životom pre štát. Nie je preto prekvapivé, že najväčšími opatreniami konsolidačného balíčka sú práve daňové novinky. Z približne 2,7-miliardového súboru opatrení tvorí viac ako tretinu úprava sadzieb DPH a ďalšiu pätinu pridáva nová daň z finančných transakcií. Základná sadzba sa zvýši z 20 na 23 percent, niektoré potraviny a lieky pôjdu z 10 na 5 percent a zvyšné potraviny a elektrická energia spadnú do novej sadzby 19 percent.

Viac o zmenách a ich dopade na spotrebiteľov sa dočítate TU.

Jednoduchšie riešenie spotrebiteľských sporov cez internet

Rada Európskej Únie diskutuje o opatreniach, ktoré by umožnili európskym spotrebiteľom rýchlejšie riešiť spory s firmami. Vďaka novému online prístupu budú môcť kupujúci tovaru či služieb možnosť podať sťažnosť na firmu a tá bude musieť odpovedať do 20 dní. Ak to neurobí, prípad sa bude riešiť mimosúdnou cestou, čo je rýchlejšie a úspornejšie. V priemere by to pomohlo vyše 200-tisíc európskym spotrebiteľom ročne, pre ktorých bolo v súčasnosti jednoduchšie sa sporu vyhnúť.

Viac sa dočítate TU.

Nové pravidlá internetu

K aktom o digitálnych službách a trhoch môže pribudnúť aj akt o digitálnych sieťach, ktorý sa týka zmien v telekomunikačnom sektore. Hlavným cieľom je, aby sme všetci mali rýchle a kvalitné internetové pripojenie do roku 2030. Či sa tieto zmeny reálne aj dotknú cien a kvality služieb, závisí od presného nastavenia nových pravidiel.

Viac sa dočítate TU.

Nové zmeny pre zákazníkov aj na Slovensku

Ministerstvo hospodárstva plánuje nové zásadné úpravy v zákone o ochrane spotrebiteľa. V súlade so smernicami EÚ budú obchodníci povinní ponúkať cenovo dostupné opravy tovarov. Ak si zákazník vyberie opravu namiesto výmeny, záruka na opravený výrobok sa predĺži o jeden rok. Zároveň by sa mala zaviesť aj online platforma, ktorá umožní porovnať ceny opráv a nájsť miestne opravovne. Tieto zmeny uľahčia kupujúcim prístup k oprave a zvýšia ochranu ich práv.

Viac sa dočítate TU.

8. októbra 2024

Inštitút moderného spotrebiteľa

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Mail