V poslednom čase sa o porovnávaní cien potravín hovorí viac než kedykoľvek predtým – a niet sa čomu čudovať. Ceny v obchodoch neustále rastú, a s nimi aj záujem ľudí zistiť, kde nakúpiť čo najvýhodnejšie. Do porovnávania sa zapojili nielen politici a novinári, ale najmä samotní zákazníci, ktorí si čoraz viac všímajú, koľko stoja rovnaké výrobky v rôznych predajniach. Otázkou však zostáva – dá sa vôbec objektívne určiť, kde nakúpime najlacnejšie?
Slováci žijúci v prihraničných oblastiach podľahli fenoménu nákupnej turistiky. Tento trend poháňajú nielen cenové rozdiely, ale aj rôzne daňové politiky, akcie obchodníkov či širšia ponuka produktov.
Jednotka do tejto reportáže pre reláciu Peniaze oslovila aj riaditeľa Inštitútu moderného spotrebiteľa Filipa Kužmu:
Reportáž bola zverejnená aj na: https://www.stvr.sk/televizia/archiv/17402/521737#1094.