Od júla vstupuje do platnosti novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá zavádza viacero zmien. Legislatíva by mala okrem iného brániť predajcom umelo navyšovať ceny tovarov pred výpredajmi. Novela tiež prináša predĺženie lehoty na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu, ak bola zmluva uzatvorená pri nevyžiadanej návšteve obchodníka priamo v domácnosti spotrebiteľa alebo pri organizovanom podujatí. Rovnako tak zákon zvyšuje ochranu v online prostredí pred netransparentným nákupom, pred falošnými recenziami.
Ako sa v praxi zmení komunikácia obchodníkov so spotrebiteľmi vplyvom nových pravidiel? Budú napr. zľavy zdanlivo nižšie, ak im nebude predchádzať umelé navýšenie ceny? Ako novela rieši problematiku dvojitej kvality produktov na rôznych trhoch? Má štát dostatočné kapacity na efektívne vymáhanie pravidiel – napríklad v online priestore? Novinkou je možnosť tzv. druhej šance pre obchodníkov a zmenu výšky sankcií – bude takáto úprava spravodlivejšia? Aké ďalšie zmeny v prospech spotrebiteľa novela zákona zavádza?
Pozvanie do relácie Z prvej ruky prijal Filip Kužma, riaditeľ Inštitútu moderného spotrebiteľa a Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu.
Relácia bola zverejnená aj na: https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/18783/476710#35